Bedřicha Smetanu bychom si neměli zjednodušovat na sádrového trpaslíka, který patří jenom nám, říká hudební skladatel Aleš Březina
Rok 2024 byl Rokem české hudby, ve kterém jsme si připomněli 200. výročí narození Bedřicha Smetany, ale také také výročí řady dalších „čtyřkových“ skladatelů. Co bylo vrcholy celého tohoto mimořádného roku? Jak je na tom česká společnost s povědomím o klasické hudbě? Jak se na Smetanu a jeho současníky dívat dnešníma očima? A čím nám mohou být blízcí Leoš Janáček a Bohuslav Martinů?
Daniel Jäger si do novoroční Vizitky pozval kreativního ředitele projektu Smetana 200, ředitele Institutu Bohuslava Martinů a v neposlední řadě hudebního skladatele, Aleše Březinu.
Související
-
Natočit satiru podobnou Kouři by se dnes spíš nepodařilo, říká skladatel Michal Vích
Při skládání hudby je empatický k žánru, ať už jde o diskotéku nebo operu. Muziku ke kultovnímu hitu z filmu Kouř Je to fajn složil za půl hodiny, řekl ve Vizice.
-
Až v tichu mi doznívá hudba, kterou právě skládám, říká hudební skladatel Michal Rataj
Hudba má podle něj tajuplnou moc vytvářet obrazy. Blízká je mu tak představa zvukového kina, které i zařadil do programu A Day of Sound v kutnohorském Gasku.
-
Vypnout si telefon, dvě hodiny se procházet a přemýšlet o hudbě? Potřebuju to, říká skladatel Srnka
Rád běhá s Dvořákovou hudbou v uších a pohyb je pro něj při přemýšlení o komponování zásadní. V ČR svou tvorbu prosazuje minimálně, nechce brát příležitost mladším kolegům.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka