Audiodějiny jazzu: Na vzdory krizi a úpadku vkusu

03275863.jpeg
03275863.jpeg

Období po vypuknutí velké hospodářské krize (počínaje úterým 29. 10. 1929) bylo výrazně, doslova ze dne na den, poznamenáno náhlým omezením prostředků, které plynuly do zábavního průmyslu.

Audiodějiny jazzu vysíláme vždy první dva pátky v měsíci v pořadu Jazzofon od 9:00. Zobrazit všechny díly.

Postihlo to nejen gramofonové společnosti, ale i hudebníky a orchestry. Hotely, kluby, divadla, zde všude docházelo k hromadnému propouštění muzikantů. Také vkus publika se změnil. Zájem o skutečný jazz a blues opadl a naopak profitovala muzika, kterou lze označil za téměř bezduchou.

Přesto se v této těžké době v Americe našla řada kvalitních orchestrů, které dokázaly přežít bez velkých šrámů na své pověsti, a které stojí za poslech i dnes po 85 letech. Proto se mohou posluchači těšit na nepříliš známé nahrávky (1929) Dukea Ellingtona, Coona & Sanderse, (1930) Louise Armstronga, orchestru Casa Loma, (1931) Annette Hanshaw, Venuti-Lang orchestru nebo (1932) Boswell Sisters či Fletchera Hendersona.

Louis Armstrong realizoval zajímavé hudební projekty i v těžkých dobách: