Annelien Van Wauwe: Belle époque

Annelien Van Wauwe: Belle époque
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Annelien Van Wauwe: Belle époque

Debutové album belgické klarinetistky. Poslechněte si recenzi Petra Vebera.

(…) Sama sólistka klade důraz na současné skladby. Na CD je jedna z takových jako světová nahrávací premiéra také – efektní, virtuózní Rapsodie, kterou v roce 2002 napsal Manfred Trojahn. Není to nijak samoúčelná hudba, nezasahuje zbytečně do krajností, i když zvukové možnosti a polohy nástroje osahává invenčně a odvážně. Především ale nepřestává být pravou hudbou s nábojem, smyslem, obsahem, sdělením… (…) Debussyho První rapsodii pro klarinet a orchestr hraje Annelien Van Wauwe nádherně, se všemi detaily, které dobrý, v tomto případě skvělý klarinetista dokáže z nástroje získat: s měkkostí a hebkostí tónu zejména v tišších pasážích a v hlubší poloze, s kvalitami, které se ale neztrácejí ani v nejvyšších polohách, v nichž se samozřejmě tón klarinetu postupně zužuje až k pronikavosti. (…)

Na desce je také Canzonetta Gabriela Piernéa z roku 1907, vláčná i rozmarná. Annelien Van Wauwe hraje francouzskou hudbu nádherně. Ostatně, s mladým francouzským dirigentem Alexanderem Blochem a jeho orchestrem z města Lille to snad ani jinak nejde. (…) Deska však zaujme také dramaturgií. Původní skladby pro klarinet a orchestr jsou na ní dvě, od Debussyho a od Manfreda Trojahna. Brahmsova sonáta je aranžmá Luciana Beria a Piernova Canzonetta je natočena v instrumentaci současného skladatele Jelle Tassynse, stejně jako sólistka z oblasti Beneluxu. A stejný autor stojí i za aranžmá Introdukce a Ronda op. 72 od Charlese-Marie Widora. (…)

Nahrávka vyšla u vydavatelství Pentatone.