Alexandr Jakovlevič Tairov: Diletantismus a mistrovství. Esej o hereckém umění
Tvůrce experimentálního divadla, jež vyústilo ve vlastní soubor Komorní divadlo, se zabývá v předkládané kapitole z Režisérových zápisků z roku 1921 hereckým uměním. Poslouchejte on-line po dobu jednoho týdne po odvysílání.
27. března slavíme Světový den divadla. Pod hlavičkou mezinárodního divadelního institutu ITI každoročně některá z významných divadelních osobností při této příležitosti posílá svou zdravici – vůbec první z nich před šedesáti lety pronesl Jean Cocteau. Při této příležitosti zařazujeme text jedné z ústředních postav avantgardního divadla v Rusku a Sovětském svazu, Alexandra Tairova, jehož život i tvorba byly poznamenány v meziválečném i poválečném období politickými útoky Stalinova režimu.
Související
-
Balet, má láska. Zpráva o lehkosti bytí nad propastí existence
Vanda Melicharová zjišťuje, co tanečníky na vrcholu kariéry či v úplných začátcích ještě v baletní školičce na tomto krásném, krutém tanci přitahuje.
-
Kouzelný cirkus se loučí. Ohlédnutí za inscenací Laterny magiky, která byla na repertoáru 45 let
Jak tvůrci Evald Schorm a Josef Svoboda docílili toho, že diváci se cítili součástí příběhu? A čím to, že před derniérou dosáhl Kouzelný cirkus 6 a půl tisíce repríz?
-
Šikmý kostel na scénu! Příběh vzniku jedné inscenace
Zajímalo vás, jak se rodí divadelní představení? Co je to nahazování a co se předává na takzvané předávačce? Záznam tohoto procesu si můžete poslechnout.
Nejnovější hry a četba
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka