A přece se točí! Záznam zahajovacího koncertu festivalu MusicOlomouc 2020

15. listopad 2020

Pandemická situace přinesla velké změny také v programu mezinárodního festivalu pro soudobou hudbu Music Olomouc, který se měl od 15. října do 4. listopadu věnovat zejména hudbě severských autorů.

Letos měl podtitul Schnee (Sníh) a na pětici koncertů v provedení českých i zahraničních ansámblů ředitel a dramaturg Music Olomouc Marek Keprt nerezignoval. Program – částečně původní, částečně pozměněný – nabídl prostřednictvím live streamů, u kterých byly také rozhlasové mikrofony.

PROGRAM
Egidia Medekšaite: Megh Malhar pro smyčcové kvarteto
Kazuhiko Hattori: Maila 2 pro soprán sólo
Kikuko Masumoto: Hayashi pro soprán sólo
Egidia Medekšaite: Shri pro smyčcové kvarteto
Petr Bakla: No. 4 pro klavír
Daniel Chudovský: Třináct atributůmilosti pro soprán a smyčcové kvarteto

Účinkují FAMA Q, Nao Higano, Irena Troupová (soprány), Miroslav Beinhauer (klavír).

Moravská filharmonie Olomouc s českými a světovými premiérami orchestrálních skladeb sice nezahajovala, ale pohotově zaskočil FAMA Quartet, který se dlouhodobě specializuje na hudbu dneška. Náhradní program v podstatě ze dne na den nabídli i původní sólisté koncertu: vystoupily sopranistky Nao Higano a Irena Troupová i klavírista Miroslav Beinhauer. Litevská skladatelka Egidia Medekšaite, japonští autoři Kazuhiko Hattori a Kikuko Masumoto, český skladatel Petr Bakla a ze Slovenska Daniel Chudovský sice severské ukotvení festivalu lehce rozvolnili, ale díky nim se zahajovací koncert přece jen uskutečnil, i když poprvé ve své dvanáctileté historii bez diváků.

David Danel, umělecký vedoucí FAMA Quartu, ve Futurissimu představuje jak kompozice samotné, tak mluví o tom, jaké to je hrát pro prázdný sál a jak přes všechny aktuální nesnáze jsou pro hudebníky live streamy a on line přenosy důležité. Pro vysílání připravila a slovem provází Renáta Spisarová, hudební režie Antonín Schindler, mistr zvuku Zdeněk Slavotínek. Připravila Tvůrčí skupina Hudba.

Spustit audio