Přístavy jako kolébky hudebních stylů. Do Hamburku i Buenos Aires zve Petr Dorůžka
New Orleans je kolébkou jazzu, v Buenos Aires se zrodilo tango, kluby v Hamburku i Liverpoolu formovaly hudbu Beatles. Přístavy byly těmi nejvýkonnějšími tavícími kotlíky - co všechno se tedy skrývá pod jejich pokličkou?
Zajímavá překvapení čekají v zemích blízkých i v těch vzdálených a exotických. Tak například v kapverdském přístavu Mindelo začínala světoznámá zpěvačka Cesaria Évora, v alžírském Oranu vznikla celá plejáda stylů, které později zasáhly Evropu. Řada stylů vznikala podél námořních cest, například původem kubánský tanec habanera sice vznikl v Havaně na Kubě, ale pronikl i do slavné Bizetovy opery Carmen. Členové Italsko-francouzské skupiny Lalala Napoli žijí ve Francii, ale čerpají ze stylů Neapole. Hudební nabídka tohoto středomořského přístavu je velmi pestrá: zpívají se tu milostné serenády, před necelými sto lety se tu narodil jeden z největších italských hitmakerů a rockandlrollových průkopníků, Renato Carosone. Zde je coververze jeho slavné písně O sarracino se skupinou Lalala Napoli.
Související
-
Kdo se letos chystá na Colours of Ostrava, neměl by si nechat ujít Ameriku a Grace Jones
Okurková sezóna? Zapomeňte. Hudební léto už dávno není dobou odpočinku, relaxace a prázdninového režimu. Přesvědčí vás o tom český Kafka Band nebo světová Grace Jones.
-
Sonority a Awali, dva tuzemské hudební projekty se světovými jmény
Speciální hudební vydání ArtCafé přineslo ohlédnutí za zajímavými alby z jara letošního roku i rozhovory se dvěma tuzemskými hudebníky.