Břetislav Rychlík: Bez vnitřní dramaturgie se nedá nic dělat

9. listopad 2018

Režisér, dokumentarista, docent JAMU a někdejší herec slavného HaDivadla je  také aktivistou, kterému není všechno jedno. Miluje Horňácko a pravidelně glosuje dění kolem sebe. 

Do Vizitky vysílané z ČRo Brno přišel krátce po návratu ze  Spojených států, kde byl  s muzikou Petra Mičky. Krom vyprávění o této cestě vzpomněl na svého bratra Františka, někdejšího vydavatele brněnské verze samizdatové Střední Evropy, který v letošním roce právě v USA zemřel.

A pochopitelně, většina rozhovoru patřila  divadlu. Rychlíkovým začátkům v Hadivadle, kam přišel v roce 1982 v době, kdy myslel, že s divadlem už skončí, protože mu nemá co dát. Soubor sídlící v Prostějově ještě nesl název Hanácké divadlo.

Prostějovští straníci nás nenáviděli, i když z jejich zájmu divadlo vzniklo. Jenže netušili, co jim z toho ta naše parta postupně udělá.

Rozhovor nebyl jen vzpomínkový, Břetislav Rychlík mluvil také o divadle „tady a teď“, o smyslu divadla a kriticky se vyjádřil ke svému nezvolení do funkce ředitele Centra experimentálního divadla CED v Brně.

autor: Petr Minařík
Spustit audio