Barcelona, zona bastarda
Pro bouřlivé tvůrčí klima Barcelony se na přelomu století vžilo označení Zona Bastarda. Podobně jako v šedesátých letech v San Franciscu zde došlo k erupci skupin, pro které byla hlavní fantazie, nikoli stylová čistota.
Míchali se tu pankáči, flamenco, přistěhovalci z Afriky, DJové a elektronická hudba, bohémská atmosféra přilákala etablované hudebníky včetně Manu Chaa. Vznikla zde dnes nejslavnější španělská skupina Ojos de Brujo, s níž v počátcích zpívala Paloma Povedano (na obrázku), která se svojí nynější skupinou Almasäla přijíždí do Prahy na festival United Islands. V kontrastu vůči energickému a kousavému zvuku Ojos de Brujo představuje Almasäla naopak intimnější, poetičtější, a někdy až surrealistickou polohu. V pravidelném měsíčním průřezu aktualitami Petra Dorůžky 15. června uslyšíte jak nové album Ojos de Brujo, Aocaná, tak i Almasälu z alba Ahora, dále například kompilaci New Ethiopian Dance Music a azerbajdžánskou zpěvačku Sevdu Alekperzadeh.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka